Valutazione attuale: 5 / 5

Stella attivaStella attivaStella attivaStella attivaStella attiva
 

TASK - SKYPE Consortium meeting

 

Si è svolto via Skype il primo consortium meeting del progetto TASK - Teacher Assessing Key Competences in School authentic task based evaluation methodology - 2015-1-IT02-KA201-015399 il 30 Novembre.

Il meeting, programmato per il 26-27 novembre a Bruxelles, è stato annullato a causa della grave situazione venutasi a determinare a seguito dei tragici fatti di Parigi.

La distanza non ha impedito allo staff dei cinque paesi partner della TASK force di creare un clima assolutamente cooperativo ed altamente produttivo (ulteriori info sui partner sono disponibili su www.taskeuproject.com).

TASK intende adattare e sperimentare nella scuola (livelli ISCED 2 e 3 - lower and upper secondary school) il framework e il tool VINTAGE (Online tool for self evaluation of key competences in adult AGE - Reference: 527349-LLP-1-2012-1-IT-GRUNDTVIG-GMP) fornendo un supporto metodologico e pratico alla gestione del processo di valutazione e autovalutazione delle competenze chiave (www.learningcom.it/vintage http://vintage.euproject.org).

Con questo primo incontro si è conclusa con successo la prima fase del progetto. Il primo output è una ricerca sulle modalità di valutazione e certificazione delle competenze chiave nella scuola, funzionale al disegno del nuovo TASK framework presto disponibile sul sito del progetto.


The first consortium meeting of TASK project - Teacher Assessing Key Competences in School authentic task based evaluation methodology - 2015-1-IT02-KA201-015399 was held by Skype conference on November 30.

The meeting originally planned for November 26-27 in Brussels, own to serious troubles of those days, wasn’t performed in presence as planned. Distance was not an obstacle for the project staff, coming from five European Countries, to the creation of a cooperative and massively productive mood (further info about partners are available on www.taskeuproject.com).

TASK project aims to transfer and experiment in the school (ISCED 2 e 3 - lower and upper secondary school) the framework and the tool VINTAGE (Online tool for self evaluation of key competences in adult AGE - Reference: 527349-LLP-1-2012-1-IT-GRUNDTVIG-GMP) providing methodological and practical support to the management of the evaluation and self-evaluation process of the key competences (www.learningcom.it/vintage http://vintage.euproject.org).

The preparatory phase of Project ended successfully with first meeting. The first output is a research of the procedures and tools for the evaluation and certification of key competences in the school, useful to plan the new TASK framework soon available on the project website.

ACCESSO A CLASSE VIVA

classe viva

 

Albo on line

albo on line

 
Inizio